Welcome to my blog. Be nice here dera. Thank you. +Follow | Dashboard
Fake Smile




Jom Kemas Bilik ?
Wednesday 20 July 2011 | 03:16 | 0 comments

Jom Kemas Bilik (: <3

السلام عليكمCuti² mcm ni daripada asyik online Facebook je , jom kita kemas bilik nak Baru lah bilik sentiasa bersih dan cantik mcm bilik IKEA . Sedang aku carik tips² nak kemas bilik di Google , terjumpa pulak satu blog ni Mmg sangat membantu tips² yang beliau bagi .

Ok . aku pon nak share lah dgn korang tips yang ada di blog beliau tentang tips² mengemas bilik :
Mula mengutip sampah² yang ada di lantai bilik seperti beg plastic , beg shopping even rambut korang sendiri yang gugur tuh ok . Benda² ni lah yang selalu merosakkan pandangan mata kita .

Kutip baju² kotor dan basuh . Baju² yang bersih pula dilipat dengan kemas dan di masukkan dalam almari dgn rapi . Jangan hang dok sumbat je dalam almari tuh .Mentang² almari tertutup , tak nmpk apa yang ada kat dalam almari tuh . HAHA .

Kemaskan barang² yang ada di meja solek atau meja belajar . Buang habuk di atas meja dan susunkan peralatan² di atas meja dengan kemas .

Mula menyapu lantai anda . Kalau malas , vacuum je lah . Buang semua habuk di kipas , tingkap dan di semua tempat .

Tegangkan cadar anda dan susun bantal dengan rapi di atas katil

Haaaa . Bukan susah nak kemas bilik , senang je . <3Antara malas atau rajin blogger-emoticon.blogspot.com Rajin² kan lah diri korang untuk mengemas bilik . Bukan bilik orang lain pon , bilik kita sendiri jugak . Tempat kita tidur , tempat kita berehat . Mestilah nak sentiasa bersihh kan ?

OMG ~ kalaulah bilik aku mcm ni . Haissshhhh ~

Older Post | Newer Post